שבת ואהבתם את הגר

על הפרויקט

הפרויקט של "שבת ואהבתם את הגר" קיים מזה 4 שנים. הפעילות התחילה אונליין בשל מגבלות הקורונה, ובשנת 2022, התשפ"ב, עברה למתכונת הנוכחית של מפגש פיזי בבתי הכנסת ובקהילות. בשנה שעברה השתתפו 120 קהילות בשבת, במהלכה נערכו מפגשים ודיונים פעילים בנושא אהבת הגר וקבלתו בקהילה.

ארגון עתים מסייע לאלפי גרים לחבור לחיק העם היהודי באמצעות גיור כהלכה – בית דין אורתודוכסי מסביר פנים ומכבד. מתוך היכרות עם המתגיירים והבנת הצרכים שלהם בתהליך הגיור ואחריו, עלה הצורך לקחת אחריות גם על שילוב הגרים בקהילה היהודית ולרתום את הקהילות לצורך זה.

לרישום הקהילה שלכם לחצו כאן

המצווה על היחס לגרים מופיעה 36 פעמים בתורה, ולמרות זאת לא מקבלת את המקום הראוי לה בשיח הדתי. אנחנו רוצים לשנות זאת. שבת "ואהבתם את הגר" נועדה להעלות למודעות את חשיבות המצווה ואת האתגרים העומדים בפני מתגיירים כיום, כדי שכל אחד ואחת בקהילות הדתיות ידעו איך אפשר לסייע לגרים ולהביא להשתלבותם בקהילה בקלות.

שבת "ואהבתם את הגר" שחלה בפרשת במדבר (בתאריך כ"ט באייר, 20.5) היא ההזדמנות שלכם לקחת חלק פעיל בהעברת המסר של אהבת הגר ובתהליך שילוב הגרים בקהילות. הצטרפו לפרויקט וארגנו לקהילה שלכם שיחה, שיעור בנושא או מפגש עם גר שיספר את סיפורו.

להורדת דף מקורות ללימוד

רוצים להעמיק עוד בנושא הגיור? לחצו כאן לעוד תוכן

לקריאה נוספת על הפעילות שלנו

רוצים לקחת חלק משמעותי בשילוב הגרים, ולהיות משפחה מלווה למתגייר? לחצו כאן

פנייה מהירה

פנייה מהירה

לחץ כדי לסגור חלונית טופס צור קשר מהיר